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Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : GMod: Update 93



Grüne Gurken
04.08.2010, 09:49
Am Morgen wurde wieder mal ein Update für Garry's Mod veröffentlicht. Hier der Changelog:


Fixed rare crash when downloading cloudscript entities
Fixed cloudscript entities not working after map restart
Prevented common SuperDOF crash
Fixed ammo count displaying wrong if too high
Fixed DColorCircle spamming the console
Updated Trouble In Terrorist Town
Updated Dog Fight Arcade
Removed “changed name” message
Added render.Spin()
Added DComboBox:GetSelectedValues()
Fixed Player:IsBot() clientside
Shared Player.SetWalkSpeed( f )
Shared Player.GetWalkSpeed()
Shared Player.SetRunSpeed( f )
Shared Player.GetRunSpeed()
Shared Player.SetCrouchedWalkSpeed( f)
Shared Player.GetCrouchedWalkSpeed()
Shared Player.SetDuckSpeed( f )
Shared Player.GetDuckSpeed()
Shared Player.SetUnDuckSpeed( f )
Shared Player.GetUnDuckSpeed()
Shared Player:SetNoCollideWithTeammates( b )
Shared Player:GetNoCollideWithTeammates()
Shared Player:SetAvoidPlayers( b )
Shared Player:GetAvoidPlayers()
Shared Player:SetAllowFullRotation( b )
Shared Player:GetAllowFullRotation()
Shared Entity:SetGravity()
Shared ents.FindByModel()
Added Entity:GetGravity()
Added Entity:GetFriction()
Added Entity:GetElasticity()
Wie immer, sollte Garry's Mod sich automatisch aktualisieren. Wenn nicht, muss der Steam-Client neu gestartet werden.
Wenn ihr Probleme mit dem Multiplayer habt, solltet ihr überprüfen ob der Server schon aktualisiert ist.


Links:

Garrysmod.com: GMod Update 93 (http://www.garrysmod.com/news/?p=11869)
Steam: Garry's Mod Update Released (http://store.steampowered.com/news/4150/)

N_eon_pip_e
04.08.2010, 14:53
Feine Sache das!

Besonders interessant ist immer mal wieder Garry's Twitter (http://twitter.com/garrynewman).

RP-01
04.08.2010, 15:59
Und wieso hat er sich nicht [url=http://www.facepunch.com/showpost.php?p=23748509&postcount=208]demhier/url] auch noch gerade angenommen? :<

nusskuchen
04.08.2010, 16:31
Endlich hat er SuperDOF gefixt, das hat mich echt aufgeregt D:

Samus Aran
04.08.2010, 18:17
Wenn SuperDOF das war, womit man die Screenshots speichern konnte, dann versteh ich nicht, worüber sich alle so aufregen, vorher gings auch :D

Mitsuma
04.08.2010, 18:59
Nein, bei komplexen Sachen hat es den Dienst versagt.


It’s caused by the new rendering system. As I understand it, when you render stuff now it doesn’t actually render it – it adds it to a queue. When that queue gets too big it crashes (which is really lousy – how about an error message, or an assert). For games like HL2 or TF2, that’s fine. There’s only ever going to be so much going on in the scene.

SuperDOF works by rendering the scene multiple times (512 times to be exact). So this tends to fill the queue up pretty good. Thankfully Valve thought of this and the material interface has a function to flush the queue. Unfortunately it doesn’t actually do anything.